Saturday, March 27, 2010

Kak Dila- Newly Wed =)

selepas saya bangun pagi, saya telah mengemas rumah kerana selalunya rumah saya akan dikunjungi oleh kawan2 ibu ataupun sedara-mara yang ingin melawat ibu..jadik, umah mestilah sentiasa kemas kan?? walaupun sebenarnya, umah hanya akan kelihatan kemas pada hujung minggu sahaja..maklum lah, saya x sempat nak kemas umah pada hari bekerja..bangun pun lambat ;p saya kemas umah tadi pun ala kadar kerana umah tidak berapa nak bersepah.. gheee.. bukan ada budak kecik pun..selalu yang suka buat sepah hanyalah ayah..dan saya, hanya akan buat sepah di dalam bilik sendiri jek..memang macam sarang tikus jugak laa.. hahaha

setelah selesai mengemas, saya masakkan ibu pulak..arini menu yang perlu saya masak adalah asam pedas ikan kembung dan sayur sawi rebus..asal ibu nak makan asam pedas jek mesti suro saya yang masak..knapa ek?? cuba teka?? hahahaha... masak punya masak, tengok jam da nak dekat pukul 12.30pm..padahal janji dengan sume opismates nak p kenduri kak dila sama2 & tunggu di opis sekitar jam 1pm.. wahh...terlambat suda..kalut teruss...

cepat2 mandi, pakai baju..nasib baik baju da siap gosok..sepupu saya tolong gosokkan..(tq yana) hehehe..make up ala kadar.. pilih handbag.. pilih kasut.. bukak pintu umah.. start enjin kete.. tup2 opismate ecah, biha (adik ecah) dan pak mat da spai depan umah..tepat pada waktunya..kami memang selalu menepati masa okeh..

saya yang driving..opismates yang lain lambat, jadik kami p dulu ke kenduri kak dila..tanak terlambat sebab eksited nak tengok kak dila naek pelamin..orangnya kiut..pasti comey bila da kne solek..spai kluang sekitar pukul 2pm..masuk jek dewan da nampak mak yah, kak ros & anak, aca, wawa n kak naz di meja tengah makan..terus tuju ke arah mereka & dengan cepat terus p amek makanan..lapo sangat..x bekpes pagi tadi.. bangun terlambat ;p


pengantin spai pada pukul 2.45pm..comey sangat kak dila..wajah dia langsung x dimakan dek usia..untung abang zaki dapat dia..orangnya rajin, baik hati tapi sensitif..kalau ditindas pasti suka sedey2..sabo ye akak..di mata ALLAH kita ni serupa sumenya..da jadik isteri orang tu, pangai kene ubah..mesti jadik matang..jangan nangis2 lagi tau ;p..hehehe..sayang akak..mmmwwaaahhh






No comments: