Sunday, March 28, 2010

hari bahagia (",)

okay.. seperti yang telah saya janjikan..
saya akan update blog saya sekembalinya saya ke rumah..

saya sampai lambat di restoran segar untuk berjumpa bff saya, syefa..
kami berjanji untuk berjumpa di sana pada pukul 9am..
tapi saya tiba di sana pada pukul 9.20am..
"maafkan aku babe..
aku terlambat dan buat kau tertunggu-tunggu..
kau tak marah kat aku kan..
aku tau kau sayang aku..
aku pun sayang kau jugak =)"..

semasa di restoran itu..
saya order teh ais dan mihun soto..
sedap okay..
tapi saya x habis makan pun walaupun ianya sedap..
sebab saya rasa diri sudah sangat gemuk..
takut untuk habiskan makanan itu..
tapi bila pk balik..
terasa sayang dan x baik pulak membazir..
"maaf ye cik mihun soto..
lain kali saya janji insyaAllah saya akan cuba habiskan kamu.."

syefa pulak order milo suam bersama nasi lemak sotong..
sikit jek syefa makan..
nasi separuh..
"sayang..lain kali jangan makan sikit sangat kay??
sian baby dalam prot tu..
tkot dia lapo lak..
selagi boleh makan ni..makan je okay..
ko makan untuk dua orang..
kena ingat tue =)"

lama kami lepaq di restoran tu..
dekat 2jam jugak laa..
maklum lah last saya bertemu dengan bff saya yang sorang ni ialah pada masa raya tahun lepas..
iaitu pada bulan september 2009..
sejak dia preggy..
ni baru 1st time saya berjumpa dengan dia..
dia sangat cantik n sangat berseri sejak preggy ni okay..
saya sempat bertanya apa tips jadik cantik dan berseri..
jawapannya ialah "Clinique".. =)
jikalau saya pun bisa guna produk itu..
saya pasti akan mencubanya untuk menjadi cantik seperti syefa..
tapi kulit sensitif saya tidak sesuai dengan produk itu..
jadik baik batalkan saja niat untuk meniru tips kecantikan syefa..
okay??

sepanjang perbualan kami..
banyak bercerita tentang life masing2..
saya suka nak tau tentang baby dia..
skang usia kandungan syefa da menjangkau 6bulan..
tapi jantina masih blum dikenalpasti walaupun telah berkali-kali dia melakukan scan..
pada saya pasti anak dia ini perempuan..
bukan saya sahaja ahli nujum yang berkata camtu kay..
ada dekat 4 orang dah yang cakap anak yang bakal dilahirkan gurl..
even doctor sendiri cakap..
if sekali lagi scan dan masih x nampak..
doctor suro assume anak itu baby gurl..
saya sangat suka baby gurl..
sebab itu saya sangat suka hana, anak bff noad..
dan lulu, anak bff cheri..
sebab saya suka baby gurl??
mestilah kerana banyak sangat baju dan kasut yang cute dan cantik untuk mereka..
pinkish..sangat comey dan sweet okay..
jadik kepada kawan yang tengah preggy tu..
better berharap untuk melahirkan baby gurl..
sebab aunty aini sangat suka beli baju baby gurl..
cube tanya mommy hana..
da bape helai baju dia dapat.. hehehehe =)
juz kidding..

okay..
afta makan..kami bergegas ke rumah cheri..
sampai umah cheri..
lulu tgh tido..
saya yang jahat ini telah mengganggu waktu rehat dan tido lulu..
lucky me.. mommy lulu tak marah..
"tenkiu cherie dearie..
aku tau ko faham yang aku rindu kat lulu kan??
tu yang ko langsung x marah bila aku kejutkan lulu =)"

masa syefa dan cheri berbual di hall..
saya pulak bergosip dengan umi, iaitu mak cheri di dapur..
bukan gosip yang jahat2 okay..
kami berbual tentang kak mas, kakak cheri yang tengah tunggu hari untuk bersalin..
dan kakak ipar dia juga..
bukan main besar family cheri kan??
dalam setahun sekali 3 babies keluar..
tarikh dekat2..
sweet sangat..
pastu umi berikan saya sebotol madu yang umi beli dari jeddah..
mahal okay madu itu..
7kg berharga rm1k..
tapi umi kata madu tu sangat bagus..
dan insyaAllah boleh dijadikan penawar untuk segala penyakit termasuk penyakit ibu..
"terima kasih umi coz bagi aini madu yang bagus itu..
umi jangan risau..
aini akan pastikan yang ibu makan madu tu setiap hari..
terima kasih kerana umi banyak membantu..
terima kasih juga untuk air zam2 yang umi bawa dari mengerjakan umrah aritu..
semoga penyakit ibu aini terkawal dengan bantuan umi, insyaAllah..
terima kasih banyak2 =)"

lebih kurang dalam pukul 12.30pm..
saya dan syefa balik..
tapi bukan terus balik kay..
agenda seterusnya ialah..
menemani syefa pergi ke rumah mentua kesayangannya..
kat uma mentua syefa kami duduk sampai pukul 2pm..
pastu masing2 mau pulang ke rumah masing2 sebab penat..
before syefa balik dia berikan aku earrings yang sangat nice okay..
birthday pressie..
walaupun birthday saya da lama berlalu..
tapi tak sangka dia tetap juga belikan saya pressie..
"babe, tq so much for d luvly earrings..
me sangat suka earrings itu okay..
akan pakainya bila ada function nanti..
sangat lip lap..
sangat bergaya okay.. =)"

dan saya...
saya juga ada hadiah untuk syefa..
hadiah saya memang tak seberapa..
saya hanya hadiahi dia baju untuk preggie woman..
saya harap dia suka..
saya tak tau mau belikan dia apa lagi..
sebab sumenya dia suda ada..
"yang, harap ko suka baju tu okay??
x tau nak beli ape untuk ko..
skang kite da beso..
masing2 da ade duit untuk beli macam2..
lain la zaman skolah dulu..
macam2 bole beli untuk ko..
skang nak beli pfume pun ko je da ade 6 7 botol..
handbag lagi tak payah cete..
kasut..pasti suda penuh rak..
kain ela..da banyak kali kowt aku bagi rasanya..
harap ko suka dan akan guna baju tu untuk p jalan2 okay??
yang seluar dan baju itam tu..
guna masa di rumah..
if sejuk, sarung seluar dan baju itu okay??
aku nak yang terbaik untuk ko =)"



pas salam dan berciuman dan berlaga2 pipi..
kami membawa haluan masing2..
syefa terus balik ke rumah mamanya..
dan saya..
merayau-rayau seorang diri lah..
agenda saya seterusnya adalah mencari skincare baru..
saya menuju ke square one..
tempat pertama yang saya tuju adalah..
ivy n i debeauty skin care health spa yang terletak di level 1..
tujuan ke sana ialah ingin membuat appoinment facial..
tapi saya punya agenda tersembunyi..
iaitu saya ingin menjual semula stok produk yang ibu saya beli tapi masih belum digunakan lagi..
masih baru dan still in a gud condition..
tapi..malang sungguh..
saya tak dapat tukar produk tersebut dengan produk lain..
tetapi sebelum saya beredar..
saya ada menerangkan kepada beautician tersebut iaitu elaine supaya dia dapat menghubungi taukenya iaitu ivy atau managernya iaitu nicky untuk bertanya tentang pertukaran produk tersebut..

hati saya hancur okay..
mana taknya..
tak dapat save duit tok tukar produk itu..
terus saya kal bff saya iaitu yati untuk dapatkan pendapatnya..
dia suggest saya untuk try gunakan produk tia amelia..
saya pun menurut kata..
pergi ke kaunter yang terdapat di sekitar carrefour untuk mencari produk yang dimaksudkan..
bukan main murah okay..
harga sebuku sabun pencuci hanya rm7..
kalaulah muka saya berjaya dipulihkan dengan pencuci ini..
sungguh bahagia hidup saya..
sangat sookaa dengan suggestion yati..
"tq babe atas suggestion yang sangat menyenangkan itu =)"
saya dengan happy terus membayar harga sabun tersebut..



tiba2 saya dapat call daripada ivy n i debeauty..
saya sangat happy bila dapat tau yang managernya bagi saya tukar produk baru dengan produk ibu saya..
sangat sookaa..
sangat eksited untuk pergi menukar dengan pencuci muka saya..
ohh terima kasih nicky..
u r so nice okay..
=)..

saya singgah di perfume shop before saya p semula ke spa tersebut..
niat di hati hanya mau mencuba perfume mana yang best..
walaupun sebenarnya hati sangat meronta untuk memiliki marc jacobs lola dan guerlain idylle..
try punya try..
akhirnya saya dihasut oleh bisikan halus supaya saya membajir..
habis duit saya..
terpaksa jugak beli sebab pfume yang ade tinggal sedikit sangat..
saya grab pfume anna sui secret wish..
saya memang sookaa bau pfume ini..
sangat sweet..
ibu juga sangat sookaa..
jadi saya beli untuk kegunaan kami..
kerana saya telah menghabiskan pfume shiseido zen ibu dengan jayanya..
"ibu..kita kongsi eh guna pfume baru nih..
sori da terhabiskan pfume ibu ;P"



pas perabih duit kat kedai pfume tuh..
saya dengan laju2..
terus menuju ke spa ivy..
elaine menyambut saya dan menyuruh saya memilih barang yang saya perlukan..
jumlah harga tidak boleh kurang daripada rm409..
lebih tak ape okay..
huh!!~~
1st barang..
mestilah saya grab pencuci saya yang da sebulan habis tu kan..
ape lagi kalau bukan special cleansing gel..
barang kedua saya ambil after sun repair kerana barang ini saya telah cicirkan di hotel semasa bercuti di sabah dulu.. =)
dan barang ketiga yang saya ambil ialah hit the spot..
ini untuk mengeringkan sang jerawats di muka saya ini ok..
dan jumlah semua barang tersebut adalah...rm482..
dan saya hanya perlu membayar..
sebanyak rm73..
walllaaaa...
sangat murah..
dan sangat sookaaanya saya..
3 barang boleh dapat dengan harga rm73??
best sungguh kan??
=)


pas da penat pilih dan bayar baki tersebut..
saya dengan puas ati pulang menuju ke kereta..
dan dengan happy..
telah bercerita pada ibu setibanya di rumah..
ibu hanya mampu tersenyum..
padahal..barang ibu yang saya jual itu..
ibu memang baik..
ibu paham kita x punya banyak duit..
ibu relakan jewk kita buat apa2..
terima kasih ibu..
kita memang sayang sangat2 kat ibu..
lebih dari nyawa kita sendiri..
kita janji akan berusaha untuk bahagiakan ibu..
dunia juga akhirat..
semuanya akan kita buat untuk ibu..
ibu segalanya untuk kita..
u mean world to me..
luv u sooooooooooooooooooooooo much ibu.. =)

2 comments:

Anonymous said...

Thanks babe 4 the lovely pressie.. Sukaaaaa sgt.. Bole pkai time badan membesor nie..huhuhu

I'm feeling so glad u like the earings.. Sgt lama nak memilih ok, tkt ko xske..

kakya said...

kalo hal bershopping ni mmg bg kat ko a...hehheeh...