Monday, March 29, 2010

duwet oh duwet...

duwet..duwet..
di mana kau duwet..
huhuhu...saya sangat pening memikirkan duwet yang x pnah cukup..
gaji kecik..hutang banyak..
manakan nak bayar installment keta..

gambar ini hanya ilusi semata-mata ;p

manakan nak bayar pinjaman asb yang dengan tamaknya saya amek skali banyak..
maklum ah fikirkan dividen yang bakal dapat setiap awal tahun..
figurenya nak cecah rm4k..
sape x mau kan??
xpe la bersusah2 dahulu..
bersenang2 kemudian.. ;p


pinjaman ptptn yang berlambak ditambah dengan bunga-bungaannya tuh..
sungguh memeningkan kepala..
tapi waktu belajar dulu..
bukan maen enjoice okay..
asal loan ptptn masuk jewk..
trus buat plan p kl..
x pun terus p jusco tebrau ct menghabiskan duwet dengan laju2..
skang tibalah masa untuk membayar pulak..
memang nyesal sangat amek loan nie..
padahal ayah bagi duwet da cukup..
disebabkan nak enjoy punya pasal..
amek loan ni tanpa pengetahuan dia dan meniru signature dia..
ekekeke..
skang ayah xmo tolong bayarkan..
pandai2 sayalah katanya..


tak lupa untuk masa hadapan..
membayar insurans kesihatan + medical card + cancer care +saving..
maklum laa family saya punya sejarah tersendiri..
penyakit cancer di dalam family saya sudah menjadi tradisi..
penyakit itu bukan disebabkan pemakanan yang x sihat..
tapi disebabkan genetik..
kenapa saya cakap begitu??
mestilah sebab sebelum ibu saya menghidapi penyakit ini..
arwah kakaknya telah dulu menghidapi penyakit kanser payudara..
kemudian arwah nenek saya, tok bi pula menghidapi penyakit kanser pankreas..
syahdu kan??
itu la sebabnya ibu menyuruh saya bersedia..
seperti perumpamaan "sediakan payung sebelum hujan.."



opss..
lupa pula..
kena bayar bil telefon yang disertai internet itu..
hampir saya terlupa..
chittt.. =)
nasib baik laa telefon mmg banyak berjasa pada saya..
jadik tak buley ignore sahaja..
mesti mau bayar..
kalau tidak mau kne barred..


bulan ni yang membuatkan saya bertambah pening adalah..
saya terpaksa menghantar kereta untuk diservis..
kilometer kereta saya telah mencecah 20k km mileage-nya..
ikut jadual yang saya tengok di pusat servis honda..
bayaran yang dikenakan mencecah rm500++..
owh..
sguh pening kepala ku..
kalau la saya tidak punya kereta kan bagus..
oppsss..
sowie sayang..
bangga punya kamu..
kamu harta pertama saya..
luv it soo much ;p

2 comments:

kakya said...

ahahahha....ko pass je a kete tue kat aku...heheheh... xp

miss aini punya cerita said...

eiii...tolong sket ok amoi..kete tuh harta aku kowt..ko angkat la satu.. =p