Sunday, November 06, 2011

happy eiduladha to my dearest ibu, family and friends :)

Msh segar di ingatan. Raya qurban tahun lepas, family ibu bkumpul di umah ayah di sg buloh utk ber'bbq' beramai2. Waktu tu ibu kelihatan sgt happy. Ibu tsenyum sepanjang malam walaupun raut wajah ibu kelihatan seakan letih. Ibu kerap duduk di meja makan di dapur umah ayah utk bbual bsama2 adik beradiknya, juga anak2 buah serta cucu2 sdara. Bila penat, ibu akan berbaring di dlm bilik ayah.

Tahun ni, 1st time raya qurban disambut tanpa ibu. Tiada lg perayaan di kampung halaman, batu pahat. Kali ini, raya di sambut di bandaraya kuala lumpur bsama family ayah pula. Sepanjang hari diri kelihatan muram hinggakan maktok bertanya kenapa dengan sy. Sy hanya diam tanpa menjawab soalan maktok. Yg sebetulnya, sy t'amat rindu ibu kesayangan sy. Ya ALLAH, sungguh berat dugaan ini. KAU ambil nyawa insan kesayanganku. KAU bawa pergi separuh nyawaku. Hidupku kini seakan tiada maknanya lagi. Harapanku hanya dpt mengikuti nyawaku itu pergi. Bersama ke dunia yg abadi.

Tadi masa ingin mjerang air utk maktok di dapo umah ayah, air mata berjuaraian kerana terbayang wajah ibu. Senyuman ibu. Gelak tawa ibu. Ohhh sungguh rindu hati ini pada ibu.

Ibu, kita terlalu rindukan ibu. Kita harapkan segera kita dpt btemu ibu. Kita cintakan ibu sgt2. Kita syg ibu. Kasihkan ibu. Perlukan ibu sgt2 dlm hidup kita. Semua yg kita lakukan hanya utk ibu. Kini, semuanya seakan ✗ bmakna. Kita seakan ingin bhenti belajar dan bekerja sbg engineer smula. Kebetulan bos lama dpt byk projek. Jd, perlukan engineer. Dia minta kita anta smula cv kita padanya. Kita buntu ibu. Teruskan pengajian yg hanya tinggal 2bulan lbh ini, atau jadi engineer semula?

Salam aidiladha terutama utk ibu kesayangan, kaum keluarga serta sahabat handai. Semoga raya qurban kali ini lbh bmakna utk kalian tidak seperti sy =(

No comments: