Friday, October 07, 2011

saya perlukan kekuatan!!!

hye ollss.. happy friday!! semoga hari uolls ceria dan happy x seperti sy..
da masuk 2 hari hati sy rasa sgt x tenteram.. semalam tido pun x nyenyak..
setiap kali tjaga dari tido, mata sepet sy ni mesti mengalirkan air mata..
siapa yg kenal sy, tau yg sy ni insan yg sgt lemah walaupun keras hati dan ego..
ada perkara yg mganggu pemikiran sy.. sy seakan hilang arah tuju..
saya sgt perlukan seseorang utk menjadi kekuatan sy..
alhamdulillah maktok, acik (adik ayah), cik shida (adik ibu) memberi sepenuh sokongan kepada sy..
baru sekejap tadi maktok called.. maktok sampaikan kata2 dorongan drp acik..
acik suro sy kuat dan tegas dlm menghadapi situasi yg sdg sy alami ni..
malah sewaktu maktok memberitahu acik duduk perkara sebenar, acik beristighfar pjg..
acik juga tidak merelakan abg sulungnya begitu.. acik berpesan kepada maktok utk mengumpulkan semua ahli keluarga utk berbincang..
maktok beritahu sy, acik akan sokong sy dan apa yg perlu sy lakukan hanyalah kuat..
sy yg masih muda ni pun rasa x sanggup nak hadapi perkara ini apatah lagi maktok..
sy tau maktok sedih disebabkan hal ini.. sy tau maktok sgt risau..
x sepatutnya maktok rasa begitu pada usianya sebegini..
ya ALLAH, aku harap sgt KAU berikanlah aku kekuatan utk menolak perkara ini daripada berlaku..
KAU berikanlah aku kekuatan utk melawan dugaan yg semakin mencabar ini..
aku x sanggup terus-terusan diuji.. KAU segerakanlah aku utk bertemu ibuku supaya hatiku tidak terus disakiti..
ataupun, kau permudahkan aku mendapat pekerjaan yg jauh daripada rumahku ini..
aku x inginkan kehidupan yg begini.. aku lebih rela idup bersendirian di tempat baru dan mulakan kehidupan yg serba baru..
ya ALLAH, KAU berikanlah petunjuk kepada ayahku..
KAU bukakanlah matanya utk membuat pilihan terbaik..
hubungan yg tidak mendapat restu keluarga terutamanya mak dan ayah tidak akan sampai ke mana..
tanpa restu daripada maktok, ayah xkan bahagia..
sy mahukan ayah bahagia dgn pilihannya yg terbaik..
KAU tutupkanlah pintu hati ayah utk perempuan yg pada aku sgt2 x layak utk menggantikan ibuku ini..
tolonglah aku ya ALLAH..
aku bermohon dan merayu sgt2 pada-MU..
aku lemah.. aku keseorangan walaupun aku punya maktok, acik, cik shida dan lain2..
berikan aku kekuatan utk berjuang demi kehidupanku.. aminnnn

No comments: